W Lubaczowie urzędnicy będą kontrolować kompostowniki

22 listopada burmistrz Lubaczowa wprowadził zarządzenie zgodnie z którym urzędnicy będą mogli przeprowadzać kontrolę kompostowników przydomowych znajdujących się na terenie miasta.

Od 22 listopada upoważnieni przez burmistrza Lubaczowa urzędnicy będą mogli przeprowadzać kontrolę kompostowników. Celem działań kontrolnych jest sprawdzenie czy na danej nieruchomości znajduje się kompostownik oraz czy bioodpady są w nim kompostowane. 

Kontrolowani będą mieszkańcy, którzy w deklaracji oświadczyli, że posiadają kompostownik. Co ważne, może zostać ona przeprowadzona rutynowo, bez podejrzenia zaistnienia nieprawidłowości.

Sprawdzanie kompostowników prowadzone będzie przez cały rok kalendarzowy, ze szczególnym uwzględnieniem okresu od 1 maja do 31 października.

Kontrole będą przeprowadzone w zespołach minimum dwuosobowych spośród upoważnionych pracowników Urzędu Miejskiego w Lubaczowie. Czynności kontrolne mogą być wykonywane tylko w obecności kontrolowanego właściciela nieruchomości lub dorosłego domownika. Urzędnicy działania mogą przeprowadzać w godzinach od 6:00 do 22:00.

W trakcie kontroli oprócz sprawdzania kompostowników, urzędnicy mogą też zajrzeć do naszych pojemników na odpady niesegregowane (zmieszane), pod kątem właściwej segregacji.

Po przeprowadzeniu kontroli urzędnicy spisują protokół. Stwierdzone nieprawidłowości mogą skutkować skierowaniem wniosku o ukaranie do właściwych organów oraz zastosowaniem grzywny.

Treść zarządzenia znajdziecie pod tym linkiem.

Dodajmy, że w ostatnich dniach Burmistrz Lubaczowa wprowadził także zarządzenie w sprawie przeprowadzania kontroli przestrzegania zakazu spalania odpadów w paleniskach oraz przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej. Więcej informacji w naszym artykule z 25 listopada.