Przesyłka biznesowa - co to jest i kiedy o niej mówimy?

Procesy logistyczne są niezwykle istotnym elementem działania wielu przedsiębiorstw. To właśnie od nich zależy, czy w magazynach będą punktualnie pojawiać się towary lub dostarczone od kontrahentów produkty będą w stanie nienaruszonym. Logistyka to również koszt, który można zoptymalizować wybierając odpowiednie sposoby wysyłki zamówień. Przy wyborze najkorzystniejszej dla siebie oferty firma może zaoszczędzić dużo pieniędzy. Jaka przesyłka biznesowa jest najlepsza?

Przesyłki kurierskie w biznesie

Przesyłki kurierskie to w biznesie standard, bez którego trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie nowoczesnej firmy. Standardowe paczki kurierskie są bardzo podobne u wszystkich przewoźników. Przeważnie mogą one mieć wagę do 30 kilogramów, długość jednego boku powinna się mieścić maksymalnie w przedziale od 120 do 175 centymetrów, a suma wszystkich boków nie może być większa niż 300 centymetrów. Niektóre firmy kurierskie wskazują inne parametry, dlatego warto sprawdzić, czy nadając przesyłkę lepiej będzie jej nadać status standardowej, czy gabarytowej. Jeśli zostanie ona wysłana w nieodpowiedniej kategorii, można liczyć się z dodatkowymi opłatami.

Komu dedykowane są standardowe paczki? Przede wszystkim jest to rozwiązanie dla firm, które chcą szybko i bezpiecznie wysyłać dokumenty. Przeważnie kolejnego dnia roboczego są one dostarczane na adres partnerów biznesowych i klientów indywidualnych. Przesyłki standardowe to także świetna opcja dla e-commerce. Wiele usług dedykowanych temu sektorowi gospodarczemu można znaleźć między innymi na https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu.html. Za pośrednictwem standardowych paczek można wysyłać gry, książki, płyty, a także mały sprzęt elektroniczny, czy AGD. Oczywiście, należy liczyć się z ograniczeniami co do zawartości przesyłek, które zawarte są regulaminie świadczenia usługi.

Przesyłka biznesowa gabarytowa

Przesyłka biznesowa gabarytowa to paczka, która przekracza określone w regulaminie rozmiary lub wagę. Dodatkowo są to towary, które ważą więcej niż standardowe nadania, ale jednocześnie mniej niż paletowe. Często wśród nich znaleźć można towary, które nie nadają się do zapakowania na palety ze względu na swoje nietypowe wymiary lub nieregularny kształt. Do takich przesyłek można zaliczyć tablice magnetyczne, tła fotograficzne, czy też niektóre meble. Z tego rodzaju nadań korzystają głównie sklepy i firmy, które wysyłają do swoich klientów produkty o różnych kształtach i wagach. 

Przesyłki kurierskie paletowe

Przesyłki paletowe należą do ostatniej grupy, która została stworzona z myślą o dostarczaniu towarów na paletach do klientów indywidualnych oraz biznesowych. Na palecie wysłać można praktycznie wszystko, gdyż jej standardowe wymiary wynoszą 120x80 cm i stanowią one podstawę przesyłki. Co istotne, nie ma w tym przypadku przeszkód, aby miała ona wysokość nawet 2 metrów. Dla firm kurierskich najważniejsze jest, aby towar na palecie był stabilny i nie wychodził poza jej obrys. Skorzystanie z tego typu usługi jest dobrym rozwiązaniem w przypadku nadawania dużych paczek lub składających się z wielu mniejszych pudełek, a ich pojedyncza wysyłka jest po prostu nieopłacalna.

Optymalizacja kosztów przesyłek w biznesie

Odpowiednio przeprowadzone działania logistyczne pozwalają firmie zagwarantować bezpieczną i punktualną dostawę, a także zaoszczędzić pieniądze. Osoby odpowiedzialne za ten dział przedsiębiorstwa powinny umiejętnie dobierać rozwiązania, które odbiją się korzystnie na finansach firmy. Na jednej palecie można wysłać jeden duży produkt i kilka małych, pod warunkiem ich dobrego zabezpieczenia. Ekonomiczne podejście do wysyłania paczek będzie szczególnie istotne w przypadku nadawania ich w bardzo dużych ilościach.