Roll-up reklamowy to plakat lub baner na stojaku, który można w łatwy sposób zwinąć i schować do specjalnego pokrowca. Ustawione są w orientacji pionowej i posiadają mechanizm utrzymujący całą konstrukcję i pozwalający na złożenie całości do kompaktowych rozmiarów. Dzięki swojej ergonomii roll-up'y są chętnie wybierane na materiały reklamowe wszędzie tam, gdzie liczy się szybkie i sprawne wystawienie i złożenie stoiska. Są one nieodłącznym elementem targów, wystaw, konferencji i eventów.
Roll-up'y dzielą się na kilka rodzajów w zależności od rozmiarów i sposobów ich składania. Każda z propozycji ma inne zalety i ceny, dzięki czemu łatwo jest dobrać model odpowiedni do swoich potrzeb. Przed dokonaniem wyboru rodzaju roll-up'u warto przyjrzeć się ofercie na stronie producenta, aby znaleźć możliwe dodatkowe informacje, jak na przykład na https://zebradruk.pl/rollup/.
Ten rodzaj roll-up'u jest najlepszą opcją, jeżeli oferta firmy jest często zmieniana, lub uczestniczy ona w wielu eventach. Lekkie roll-up'y ekonomiczne posiadają podstawowe zalety będące wspólnym mianownikiem dla wszystkich modeli, przy czym nie nadwyrężając portfela. Wymiana ich grafik nie jest kosztowna, więc roll-up ekonomiczny sprawdzą się tam, gdzie oferty i promocje często się zmieniają. Jest także najlepszym wyborem, gdy firma poszukuje taniego, jednorazowego rozwiązania.
Ten rodzaj znajduje się o półkę cenową wyżej niż roll-up ekonomiczny. Jest to podstawowy model, oferujący dobrą jakość wydruku i ergonomię za niewygórowaną cenę. Taki stojak reklamowy ma już solidną kasetkę i wytrzymałą konstrukcję. Nadruki na tych popularnych modelach spełnią wymagania jakościowe większości klientów. Standardowy roll-up oferuje dobrą jakościowo i wizualnie reklamę za korzystną cenę.
Najlepszy jakościowo model roll-up'u. Za wyższą cenę oferuje on doskonałą jakość wykonania i bardzo dużą stabilność. Dzięki wytrzymałej konstrukcji bez problemu udźwignie nawet duże formaty i może być stosowany również na świeżym powietrzu. Roll-up z wydrukiem tego typu posiada automatyczny mechanizm , dzięki któremu można sprawnie zwinąć i rozwinąć grafikę. W połączeniu z wydrukiem wysokiej jakości, ten typ roll-up'a reklamowego jest wizytówką firm dobrze dbających o swój wizerunek.
Roll-up z kasetą Premium. Zdjęcie zebradruk.pl
Ta kategoria została wyodrębniona nie tyle za jakość, co formę stojaka reklamowego. Roll-up dwustronny posiada bowiem dwie kasety po obu stronach, dzięki czemu grafika - lub dwie różne grafiki - jest widoczna z obu stron. Z reguły są one również niezwykle stabilne, i mają wytrzymałe kasety. Jeżeli zamysł organizatora stoiska uwzględnia zastosowanie dwóch roll-up'ów przy jednoczesnym zachowaniu wolnej przestrzeni, model dwustronny nada się do tego znakomicie.
Wszystkie parametry wydruku mające wpływ na samą jakość obrazu, takie jak rozdzielczość, kolory i formaty można uzgodnić z drukującym. Dzięki temu możliwe jest określenie priorytetu roll-up'a i podjęcie wyboru przyjaznego dla budżetu. Materiały roll-up'ów muszą natomiast spełniać określone kryteria wytrzymałości. Ze względu częstej konieczności stosowania stojaków reklamowych na zewnątrz, grafika musi być odporna na wilgoć, promieniowanie UV i inne czynniki niekorzystnie wpływające na trwałość wydruku. W celu zapewnienia niezbędnej odporności, grafiki do roll-up'ów drukowane są na bardzo wytrzymałych materiałach, takich jak Blockout, Frontline lub Ferrari.
Szerokość roll-up'a wybiera się mając na uwadze ograniczenia możliwości jego przemieszczania, lub patrząc na jego przeznaczenie (które niekoniecznie musi być stricte reklamowe). Powszechnie używane szerokości to 85 i 100 cm, ponieważ zapewniają one prostotę przenoszenia i rozmiar na tyle duży, że oglądający nie będą mieli problemu ze spostrzeżeniem reklamy lub informacji. Większe szerokości można zastosować np. jako ścianki fotograficzne. Trzeba brać pod uwagę, że szerokie roll-up'y często muszą być oparte na dwóch masztach.