Marszałek Władysław Ortyl w Lubaczowie o najważniejszych inwestycjach w powiecie [ZDJĘCIA]
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia
- Opublikowano: środa, 06, marzec 2019 15:59
Marszałek Władysław Ortyl w środę spotkał się z lubaczowskimi samorządowcami. Rozmowy dotyczyły najbardziej pilnych inwestycji w powiecie lubaczowskim oraz przedsięwzięć, które mają być realizowane w najbliższych miesiącach. W spotkaniu uczestniczyła poseł Anna Schmidt – Rodziewicz.
Z inicjatywy wójta gminy Lubaczów Wiesława Kapla pierwsza część spotkania odbyła się budynku lubaczowskiego starostwa .Uczestniczyli w nim m.in. marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, starosta lubaczowski Zenon Swatek, burmistrz Lubaczowa Krzysztof Szpyt, wójt gminy Lubaczów Wiesław Kapel, poseł Anna Schmidt – Rodziewicz, a także lokalni samorządowcy, którzy przybyli na spotkanie, aby rozmawiać o rozwoju ich małych ojczyzn. Starosta podziękował samorządowi województwa za dotychczasowe wsparcie:
- Wreszcie nasze problemy zostały dostrzeżone. Widzimy szereg ważnych inwestycji dla podniesienia poziomu cywilizacyjnego naszego regionu – mówił starosta lubaczowski.
Marszałek podkreślił, że województwo chce wspierać powiat lubaczowski:
- Chcemy wspierać Lubaczów, jeżeli chodzi o inwestycje infrastrukturalne, ale także w obszarze kulturowym. Wielkie dziedzictwo które tu jest wymaga zaangażowania środków. A wiem, że te środki przekazane do powiatu lubaczowskiego nie będą zmarnowane – podkreślał marszałek.
Wśród tematów, o których była mowa wiele miejsca zostało poświęcone modernizacji drogi 865 Jarosław-Bełżec i 867 Sieniawa - Oleszyce – Horyniec - Prusie. Jak mówił starosta te dwie drogi to najważniejsze dla powiatu drogowe inwestycje.
O ich znaczeniu dla powiatu mówił także wójt gminy Lubaczów Wiesław Kapel:
- Ogromnie nam zależy, żeby te inwestycje przyspieszyć, to pozwoli na rozwój biznesu i turystyki – mówił wójt Kapel.
Marszałek zapewnił, że obie drogi są dla samorządu województwa priorytetem, zwłaszcza 865 i na pewno zostaną podjęte wszelkie możliwe działania, aby zostały zmodernizowane jak najszybciej.
- To jest trudna sprawa, nie wiem jakie oszczędności pozostaną, ale wiem jak ważne są to inwestycje dla regionu, dlatego mogę zapewnić, że pomoc była, jest i będzie – mówił marszałek.
Podczas spotkania poruszono też temat obwodnicy Narola. Władysław Ortyl zapewni, że ta inwestycja wkrótce będzie realizowana.
Marszałek zapewnił też, że budowana będzie obwodnica Narola:
– Budujemy, projektujemy, postępujemy dalej, kumulujemy środki i będziemy tę inwestycję realizować, bo ona jest bardzo ważna – zapewnił marszałek.
Uczestnicząca w spotkaniu poseł Anna Schmidt–Rodziewicz podkreślała znaczenie takich spotkań, debaty o przyszłości, a także wagę i konieczność współpracy pomiędzy samorządami:
- Państwo sami jako samorządy lokalne nie dysponujecie środkami, aby zrealizować większe inwestycje i konieczna jest współpraca samorządów wszystkich szczebli, ale także samorządów z rządem. Cieszę się, że spotykamy się w takiej formule, bo takie debaty powinny się odbywać, dla dobra powiatu i gmin – mówiła poseł Anna Schmidt – Rodziewicz.
Po spotkaniu z samorządowcami odbył się briefing prasowy, na którym marszałek Ortyl, poseł Anna Schmidt – Rodziewicz oraz starosta lubaczowski Zenon Swatek podsumowali spotkanie. Najwięcej miejsca dziennikarze poświęcili, tak jak samorządowcy, kwestii inwestycji drogowych. Marszałek pytany o remont drogi 865 i pozostałych dróg wojewódzkich w powiecie, powiedział:
- Te drogi nie będą niestety wszystkie zrealizowane w obecnej perspektywie finansowej, bo po pierwsze brak środków, a po drugie nie mamy pełnej gotowości w tym zakresie. Ale rozmawiając dzisiaj o przyszłej perspektywie finansowej te drogi wyznaczamy już do realizacji dokumentacji technicznej, bo przyszła perspektywa odznaczać się będzie tym, że trzeba będzie szybko działać i dlatego my tę gotowość chcemy osiągnąć jak najszybciej – tłumaczył marszałek.
Marszałek przekazał po raz kolejny, że priorytetem będzie infrastruktura kolejowa, czyli linia 101, która będzie ważna dla funkcjonowania kopalni siarki, w której właśnie wydobyto pierwszy kilogram tego surowca.
- Będziemy zabiegali w ministerstwie, aby inwestycje kolejowe znalazły się w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia – tłumaczył marszałek dodając, że ważna będzie współpraca województw w tym zakresie.
Poseł Anna Schmidt-Rodziewicz podkreślała, że spotkanie było bardzo owocne i na pewno z korzyścią dla powiatu:
- Chcemy takie spotkania kontynuować i chcemy dobrej współpracy – mówiła pani poseł dodając, jak wielkie środki na drogowe inwestycje w postaci obwodnic Cieszanowa, Oleszyc i Lubaczowa trafiły do powiatu.
Również starosta lubaczowski mówił o wadze dzisiejszego spotkania, które pozwoliło na konstruktywną dyskusję i zaplanowanie przyszłych działań.
Źródło: podkarpackie.pl, zlubaczowa.pl
AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
Secured & Audited by: Security Audit Systems
Dodaj komentarz
Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.
To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.
Komentarze
WODA TRAWA, ZERO KORZYŚCI DLA POWIATU
Przyjechali się lansować przed wyborami i tyle w temacie
Droga wojewódzska Jarosław-Bełżec , Kopki-Cieszanów , Nowy Lubliniec - Kowalówka tragedia, teraz i w ciągu całego roku. A pieniadze ciągle idą na Mielec. Czemu? pewnie pojada przez Kolbuszową.
PiS obniżył apanaże misiewiczom i dał tobie
Zrób mu zdjęcie broszurki na klapie garnituru, a później komentuj. Najlepiej spraw sobie lepsze okulary.
Tu pojawia się pytanie, czy potrafisz przepraszać za wprowadzanie w błąd. Wątpię.
Herb powiatu i napis Lubaczów w klapie to jego zestaw.
Moze ci polepszy;-), planuja remont drogi do LIPINY (nawet nie do Zapalowa-LIPINA OKNO NASWIAT POWIATU LUBACZOWSKIEGO wg MARSZALKA
Nie ma co mówić o jakichkolwiek większych inwestycjach dopóki nie zostanie odnowiona. Ludzie!
Który normalny inwestor jadąc sobie spokojnie autostradką do Jarosławia i zjeżdżając na taki syf zdecyduje się tu prowadzić dzialalność. Siedzicie politycy po wielkich miastach jak Warszawa czy Rzeszów a nie wiecie takich podstawowych rzeczy. Komunikacja to czynnik od którego się zaczyna. Szlaki drogowe, wodne i inne. Pomyślcie jak powstawały wielkie miasta, co o tym decydowało. Właśnie skomunikowanie z resztą kraju.
A spotkanie owocne to takie, na którym
padają konkrety. Co my mamy czekać do 2027 roku na nową drogę??? Tego chce marszałek? Na obwodnice pod rzeszowem, drogi i mosty to są grube miliony a na naszą drogę nie ma.
owocne. Tym spotkaniem pokazano nam, mieszkańcom przysłowiowy środkowy palec. Mogą powiedzieć otwarcie: kasa jest tylko na duże miasta i basta a nie łudzić nas pustymi obiecankami i fałszywym współczuciem.
otworzyć skansen albo park tematyczny jak kiedyś żyli ludzie w Polsce hehe bez dróg i bez perspektyw.
Na marginesie mam nadzieję, że te połączenia zredukowane, o których mowa przywrócą również na trasie Jarosław Lubaczów.
Kiedy wreszcie zacznie się u nas myślenie, że lepiej stworzyć warunki do pracy i inwestycji zamiast rozwalać hajs. Żeby było jasne, nie krytykuję rozdawnictwa, krytykuję błędne priorytety tegoż.
Patologii szukaj gdzie indziej. Np. sprawa proboszcza z Tylawy to najlepszy przykład. Zorganizuj na konto tych niewinnych dzieci krucjatę różańcową. Jeżeli otrzymałeś medal Pro Ecclesia Premisliensi będzie Ci trochę niezręcznie.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.